Szeretettel köszöntelek a Moha közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moha vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moha közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moha vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moha közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moha vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Moha közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Moha vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Több forrás is megerősíti hogy még az idén ősszel újraindulhat a vasúti közlekedés a Komárom-Székesfehérvár vonalon. Szakértők szerint a leggyorsabb döntés a valójában nem is szárnyvonalnak, hanem – jelenleg is komoly teherforgalommal működő – regionális fővonalnak számító Komárom–Székesfehérvár szakaszon várható. Mint emlékezetes: a MÁV vezetőitől származó titkos, de később nyilvánosságra került utasítás szerint itt akarták „ideiglenesen felszedni és biztonságba helyezni” a váltóberendezéseket. Ez végül nem történt meg. Völner Pál, a Komárom-Esztergom Megyei Közgyűlés elnöke és azóta megválasztott komáromi országgyűlési képviselő szerint többek között azért, mert megijedtek attól a büntetőfeljelentéstől, amit ő tett az ügyben. Akárhogy is történt, a lényeg az: e vonalszakasz és kiszolgáló műszaki berendezései tökéletes műszaki állapotban vészelték át az elmúlt fél évet és várják a személyforgalom újraindulását. A régió minden józanul gondolkodó politikusa azon az állásponton van, hogy szüksége van Komáromnak, Kisbérnek és a térségnek erre a vonatra, és örülnék annak, ha az új kormányzatnak sikerülne mihamarabb visszaállítani a személyforgalmat – mondta a Vasárnapi Híreknek Zatykó János, Komárom szocialista polgármestere, aki szerint náluk éppen a vasút versenyképessé tételével, fejlesztésével, menetrendjének vonzóbbá tételével és kihasználtságának növelésével kellett volna megkezdeni a közösségi közlekedés reformját.
Több forrásból megerősített információink szerint éppen az új komáromi országgyűlési képviselő, Völner Pál vezetésével fogja a felálló új kormányzat megvizsgálni, hol és milyen ütemezéssel állítható vissza szárnyvonali vasúti közlekedés, és felvetődhet-e büntetőjogi felelősség a vonalbezárások nyomán őrzés nélkül maradt közvagyon miatt.
Több vasúti szakértő egyetért abban, hogy a legnagyobb hiba az ötös számú, Székesfehérvár–Komárom vonal bezárása volt, s azt várják, hogy leghamarabb itt indulhat meg újra a közlekedés. Ennek a kijelentésnek az adhat alapot, hogy az itteni technikai eszközök hiánytalanul megvannak; igaz nem a helyszínen, hanem őrzött raktárakban. A MÁV Zrt. ugyanis még január közepén egy, a sajtó munkatársai részére szervezett bejáráson kívánta igazolni: a nagy port felvert eszköz-leszerelés főként a lopások megelőzését szolgálja, hogy szükség esetén a személyforgalom bármikor újra felvehető legyen.
Az új tervezet részét képezi a a vasútvonalak bekapcsolása az elővárosi illetve a helyi közlekedésbe akár új megállóhelyek létrehozásával és integrált tarifarendszer bevezetésével is.
Hasonló kezdeményezést szívesen fogadnék Északon is ahol több olyan terület is van amely bevonható lenne a városi/elővárosi közlekedésbe. Az egyik legfontosabb a II.ltp mellett elhaladó vasútvonalon kialakítandó megállóhely lenne. Miután ezen a területen egy teljesen új városrész felépítése van tervben gond nélkül beépíthető lenne egy megállóhely kialakítása is.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nosztalgiavonat
Klikkelj az élőre!
Moha az 1720. évi országos összeírásban
Mi lesz, ha egyszer...?